یادگیری زبان انگلیسی با روزنامه

یادگیری زبان انگلیسی با روزنامه

برای یادگیری زبان نگرانی؟ و اهل مطالعه ای؟ اگر اهل کتاب خوندنی و می‌خوای مهارت زبانیت رو تقویت کنی راه حل تو خوندن روزنامه‌های انگلیسی و گوش دادن به اخباره. وقایع جهان امروز اونقدر به هم گره خوردن که کمتر کسی پیدا می‌شه که به اونها بی‌تفاوت باشه.

روزنامه‌های انگلیسی در کنار جنبه آموزشی که دارند یکی از معتبر‌ترین منابع برای یادگیری و ارجاع به خبرها هستن. در واقع وقتی که شما شروع به خوندن مطالب انگلیسی می‌کنید، به روز‌ترین اطلاعات را در کم‌ترین زمان به دست میارید و در کنار آن نیز مهارت‌های زبانی‌تان ارتقاء پیدا می‌کنه. در همین راستا در این مطلب ما چند نمونه از معتبر‌ترین روزنامه‌های انگلیسی را به شما عزیزان معرفی میکنیم .

خوندن روزنامه در کنار آموزش زبان انگلیسی می‌تواند در افزایش سرعت یادگیری به میزان چشم گیری اثر گذار باشه. این شیوه یکی از کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین متدها برای تقویت مهارت نوشتاری و افزایش دایره لغاتتونه؛ بررسی یک روزنامه انگلیسی برای تقویت زبان به دلیل وجود موضوعات متنوع دراون باعث میشه دایره واژگان شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا کنه و دلیل این امر قطعا جامع بودن روزنامه‌ها و وجود منابع مختلف دراون است. به همین دلیله که من توصیه می‌کنم حتما از خوندن روزنامه در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قافل نشی!

مجله آموزشی زبان انگلیسی:

۱– سری مجلات Business English Magazine (تجارت و بازرگانی)؛ سطح پیشرفته

۲– سری مجلات Speak Up Magazine؛ سطح پیشرفته

۳– سری مجلات Scientific American Magazine Collection  (علمی)؛ سطح پیشرفته

۴– سری مجلات آموزشی Cool English Magazine؛ سطح متوسط

*این مجلات برای افرادی خوبه که از دانش زبانی خوبی برخوردارند.

روزنامه‌های انگلیسی برای آموزش زبان:

۱– The New York Times

این منبع خبری یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین روزنامه‌هاست  که در مرکز نیویورک قرار دارد و اخبار آن برای سراسر جهان چاپ می‌شود. این منبع برای افرادی مناسب است که به دنبال یادگیری زبان با ریشه امریکن هستن.

2- The Guardian

این منبع خبری یکی از روزنامه‌های بریتانیایی واقع در منچسترست که بیشتر اخبار اون  جنبه سیاسی داره. دِ گاردین یکی از بهترین روزنامه‌هاییه که می‌تونه به زبان آموزان در یادگیری اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی کمک کنه . ریشه اصلی این مورد بریتیش هست.

3- The Financial Times

این گزینه هم  بریتانیایی هست و ریشه اصلی زبان آن بریتیشه، در این روزنامه اخبار اقتصادی نقش پر رنگ‌تری داره و میتونیم  از اون به عنوان یک منبع جامع و غنی برای یادگیری لغات در حوزه اقتصادی و مالی استفاده کرد.

به طور کلی روزنامه‌های زیادی هستند که می‌تونید از اونها  در راستای یادگیری استفاده کنید.

The Financial Times ،Toronto Star، The Independent ،New York Post، The Wall Street Journal، The Washington  از سایر مقالات و روزنامه‌هایی هستند که از اعتبار بالایی برخوردار هستند و می‌تونید از اونها جهت یادگیری استفاده کنید.

نکاتی که در رابطه با خواندن روزنامه انگلیسی باید بدونید:

هر زمان تصمیم داشتید که با خوندن روزنامه برای تقویت مهارت‌های زبانی تمرین کنید، یادتون باشه که این متد آموزشی نیز نیاز به رعایت نکاتی داره تا بتونید از اون بهترین نتیجه را بگیرید . رعایت اصول روزنامه خوانی بهتون کمک میکنه که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه لازم برسید.

بعضی از این ساده‌ترین نکات عبارت‌اند از:

همیشه به دنبال علایقتون باشید:

همیشه علایق خودتون رو دنبال کنید، اگر همیشه اخبار ورزشی براتون جالبه و یا از طرفداران سیاست هستید پس در قدم اول برای داشتن یک مطالعه  خوب و مفید به سمت موضوعی برید که مهم‌ترین دغدغه شماست.

در یادگیری به عناوین خبر دقت کنید:

همیشه برای شروع خواندن روزنامه عنوان و تصویر خبر را بررسی کنید و حدس بزنید که نویسنده چه چیزهایی را نوشته ، اینگونه ذهن شما برای خواندن و یادگیری آمادگی بیشتری خواهد داشت.

به ساختار جملات دقت و لغات را دسته‌بندی کنید:

توجه به ساختار لغات در جملات به شدت در یادگیری و تمرین گرامر زبان انگلیسی تاثیر گذار است. دقت به ساختار جمله به شما درک بهتری از جای‌گذاری مناسب واژگان در جمله خواهد داد. همچنین دسته‌بندی لغات نیز کمک می‌کند تا یادگیری منظم‌تر داشته و واژگان در ذهنتان طبقه‌بندی بشه..

از هر خبر خلاصه‌نویسی داشته باشید:

مهم‌ترین نکته در این مسیر همین مسئله نکته برداریه! خبر مورد علاقه‌تون رو بخونید و در آخر آن را با صدای بلند تکرار کنید و حداقل۲ الی ۳ خط از آن را خلاصه‌نویسی کنید. این شیوه نه تنها باعث تثبیت بیشتر لغات در ذهنتان می‌شود بلکه مهارت گفتاری شما را نیز تقویت می‌کنه.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
چند زبان

چند زبان در جهان وجود دارد؟

آنچه در این پست میخوانید  زبان چیست؟اختراع نوشتنزبان های در حال مرگزبان های منقرض شده در جهان۱۹۶کشور وجود داره ،…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *